Social Icons

Pages

Monday 25 February 2013

MANIFESTO PAKATAN RAKYAT PERLU DIPERHALUSI?

Semalam Pakatan Rakyat telah mengumumkan manifesto Pilihan Raya Umum Ke 13 yang memberi tumpuan keatas empat teras utama yang dilihat merangkumi kesemua segmen masyarakat 




Manifesto ini diumumkan oleh Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli; Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad dan Naib Pengerusi DAP, M Kulasegaran. 

WW dah baca kesemua 4 manifesto tersebut.Menarik untuk ditawarkan kepada rakyat selain matlamat utama menarik pengundi menjelang PRU 13. Tapi WW nak komen sikit sebabnya pandangan WW terdapat beberapa elemen yang kurang sesuai ataupun hangat  pada masa sekarang contohnya..


Isu pembalakan menjadi panas di Kelantan dan Kedah yang diperintah PAS.Memang manifesto ini dilihat untuk memperbaiki apa yang telahpun berlaku di dua negeri tersebut..Tapi rakyat terasa agak janggal bagaimana Pakatan Rakyat nak memperkasakan undang-undang tersebut sedangakan sekarang ni pun PR sukar umntuk tangani isu pembalakan yang dibawah bidang kuasa kerajaan negeri? Manifesto ini mengundang bola tanggung kepada blogger UMNO yang gila menulis untuk spoin balik isu ni..Betul tak?


OK yang keduanya manifesto berkaitan...



Bagus matlamat untuk memartabatkan hak bahasa ibunda..Tapi tengoklah apa yang berlaku kat Pulau Pinang? Papan tanda bahasa Melayu hendak ditukar dan telahpun ditukar dengan bahasa Cina dan Inggeris..Jadi cuba korang fikir..sesuai tak manifesto ni nak meraih undi di negeri tersebut?


MANIFESTO KALI NI BANYAK YANG LOMPONG LA.MUNGKIN PAKATAN RAKYAT AGAK TERBURU-BURU? TAPI APEPUN SERAHKAN KEPADA RAKYAT UNTUK MENILAI.NI PANDANGAN WW JE..MAAF KALAU ADA YANG TAK SETUJU







1 comment:

  1. SANGAT2 perlu diperhalusi. Nik Aziz dan Hadi tak berapa gembira sangat lah...

    ReplyDelete