Social Icons

Pages

Tuesday 14 August 2012

PAS KELANTAN JANGAN MELATAH!!!


(Nasharudin bersama Presiden Umno dan beberapa pemimpin Arab di Mekah)


"Jika beliau sudah tidak berminat bersama-sama dengan PAS, amatlah wajar untuk beliau meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Bachok daripada terus menerus mengkhianati amanah yang diberikan oleh rakyat Bachok di dalam PRU12 yang lalu," kata Setiausaha,  Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan (DPPNK) Mohd Nuri Mat Yaacob

Rilek la bro Nuri.Jangan cepat panas hati.Takkanlah ustaz Nasha baru bergambar dengan Presiden UMNO terus nak WARNING. Ustaz nasha jadi penterjemah je kot perjumpaan semalam tu.Lagi satu, ustaz Nasha tak cakap pun yang dia melawan dan menentang prinsip perjuangan PAS.

"Nampaknya DAP dan Karpal secara konsisten menolak penubuhan sebuah negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud. Sesuatu perlu dilakukan dan bagi saya Pas perlu keluar daripada pakatan pembangkang,"

Kalau statement ni la buat bro Nuri panas hati, aku rasa Pemuda PAS la yang menentang prinsip perjuangan PAS bukannya Ustaz Nasha.Hayati la bait-bait lirik lagu PAS ni dulu

Bersatulah wahai kaum muslimin
Dengan semangat dan roh kebenaran
Berjihadlah wahai kaum muslimin
Walau susah memempuh cabaran

Berjuanglah wahai Ansorullah
Dengan matlamat daulah islamiah
Berkorbanlah wahai yang beriman
Dengan harta dan segenap kepunyaan


Kalau ahli PAS sedar, PAS sudah agak terhakis semangat dan matlamat daulah islamiah.PAS lebih mementingkan slogan"MENUJU PUTRAJAYA" yang pada akhirnya mengalah kepada tuntutan dan ragam DAP yang sudah melampaui batas-batas sertas prinsip islam. Islam bukan sekadar memenangi Pilihan Raya sahaja tetapi merangkumi aspek kehidupan secara keseluruhannya.

Buat Bro Nuri..sabar.bertenang.Hayati amanat Mantan Presiden PAS, Ustaz Fadzil Noor yang tiada bezanya dengan statement ustaz Nasha ni.

No comments:

Post a Comment