Social Icons

Pages

Saturday 4 August 2012

MENGAPA BERAT HATIKU UNTUK MENYOKONG UMNO?

1. Latar Belakang Pemimpin


Pemimpin adalah imam bagi sesebuah masyarakat yang bertamadun.Tatacara gaya kelakuan pemimpin bakal menjadi ikutan rakyat dibawah pimpinannya.Malaysia adalah sebuah negara islam. Hakikat Malaysia negara islam tidak sekufu dengan latar belakang pemimpin negara dan keluarganya. Bagaimana pemimpin di Malaysia boleh mengatakan negara ini adalah negara Islam sedangkan keluarganya sendiri tidak bersandarkan kepada lunas-lunas islam.Wajarkah pemimpin itu bercakap pasal islam sedangkan pada masa yang sama isteri yang dikasihi disebelah tidak menutup aurat selayaknya sebagai seorang islam? Dimana prinsip keislaman itu? Bak kata Prof Madya Ridhuan Tee Abdullah "Pemimpin negara yang gagal mendidik anggota keluarganya dengan ajaran islam yang sebenar tidak boleh dijadikan role model pada generasi akan datang"

2. Prinsip dan Ideologi Parti


Pernahkah pengisian program anjuran UMNO di tempat-tempat tumpuaan utama seperti stadium melaksanakan aktiviti bercorak keislaman? Pernahkah solat hajat mahupun solat berjemaah dijadikan sebagai agenda tetap dalam sesebuah program anjuran parti?


3.Konsep Islam bawaan pemimpin




Macamana islam nak ditegakkan di Malaysia? Bagaimana Orang bukan islam nak memahami pelaksanaan hukum hudud sekiranya anggota keluarga mereka sendiri gagal difahamkan dengan lebih jelas bagaimana hendak mematuhi perundangan dan pelaksanaan hukum islam. Sekiranya perkara asas sebegini pun gagal difahami jangan marah sekiranya orang bukan islam pun lantang mempersoalkan islam apabila melihat pelaksanaan islam dikalangan pemimpin itu sendiri. Kalau hanya bercakap membina masjid, di United Kingdom ada masjid, di Amerika Syarikat ada masjid, di Cina ada masjid, di Singapore ada masjid, di German pun ada masjid. Namun pentadbiran Negara mereka juga tidak mengikut ajaran islam. Oleh kerana itu, status kedudukan pemimpin dinegara barat dan timur yang Sekular, sama dengan kedudukan pemimpin UMNO diMalaysia ini. 

4. Memperjuangkan Raja-Raja Melayu

Add caption


Bukan UMNO ke yang menghapuskan hak keistimewaan raja-raja melayu dalam krisis perlembagaan pada tahun 1983? Bukah UMNO ke yang tegar apabila dengan angkuhnya  mengatakan Sultan Teregganu sebagai  " NATANG=BINATANG" selepas PRU 2008 dalam krisis perlantikan Menteri Besar di negeri itu? Jadi sejak bila UMNO jadi jaguh memperjuangkan Raja-raja melayu? Sejak bila pula PAS menjadi penderhaka kepada raja-raja melayu?



5.Perjuangan Melayu UMNO VS Perjuangan Islam PAS



Umno cenderung untuk menjaga benda yang tak hilang manakala perjuangan PAS adalah menjaga benda yang boleh hilang seperti Islam, iman, ihsan. Umno sibuk  menjaga Melayu sedangkan Melayu ni bangsa yang tak perlu dijaga. Kerana bangsa ni tak boleh hilang. Kalau orang Melayu duduk di Kutub Utara seorang diri, Melayu juga dia. Pergi ke mana pun, kalau duduk di London sejak dahulu sampai tak boleh cakap Melayu, bila tanya bangsa (dijawab) Melayu juga dia. Jadi Melayu tak payah jaga kerana bangsa ini tak hilang. Sebab tu Jibril turun dari langit tanya Nabi tentang Islam, iman, ihsan. Dia tak tanya Arab, tak tanya bangsa




Inilah antara sebab mengapa susah sangat aku nak menerima konsep perjuangan UMNO

No comments:

Post a Comment