Social Icons

Pages

Wednesday 1 August 2012

MINTA MAAF LEPAS LEMPAR TAHI

JOHOR BAHRU 31 Julai - Seorang guru dan pengusaha sebuah pusat tuisyen di Tangkak hari ini memohon maaf kepada seluruh umat Islam terhadap tindakan mereka mengedarkan nota ringkas mata pelajaran Sejarah yang memaparkan karikatur menghina sahabat Nabi Muhammad SAW baru-baru ini.
Guru tersebut, Fu Chong Yoong, 26, melahirkan kekesalan dan tidak mengetahui bahawa tindakannya menggunakan karikatur itu akan menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.
"Niat saya hanya ingin memudahkan para pelajar memahami apa yang diajar dan bukan untuk menimbulkan sebarang isu. Saya memang tidak tahu perkara ini merupakan sesuatu yang sangat sensitif.
"Saya ingin memohon maaf kepada seluruh umat Islam kerana menyentuh sensitiviti mereka dan saya berharap masyarakat di Tangkak dapat memaafkan saya," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Jabatan Pelajaran Negeri Johor di sini hari ini.
Terdahulu, Chong Yoong bersama pengusaha pusat tuisyen terbabit, Lim Lee Yee, 26, tampil bertemu dengan Pengarah Pelajaran Negeri, Mohd. Noor A. Ghani bagi memberikan penjelasan dan membuat permohonan maaf secara terbuka mengenai isu itu.
Sementara itu, Lee Yee berkata, kelas Sejarah itu merupakan kelas tambahan yang diadakan sekali seminggu bermula Februari lalu dan bukan subjek utama yang diajar di pusat tuisyen tersebut.
Menurutnya, matlamat utama kelas itu diadakan bagi membantu para pelajar untuk memahami subjek Sejarah dan ia diadakan berdasarkan kelapangan tenaga pengajar.
"Nota berkenaan kita sudah tarik balik dan penjelasan sudah diberikan kepada para pelajar. Saya ingin memohon maaf kepada semua atas isu yang timbul dan akan memastikan perkara seperti ini tidak akan berulang lagi," katanya.




P/S: Senangnya minta maaf.Lepas ko lempar taik, kau cakap sorry je? Nasib masyarakat melayu islam ni masih ada toleransi dan benyak bersabar..Semua ni hasil didikan DAP dan MCA yang menghasut masyarakat cina membenci Islam..Iklim politik Malaysia semakin mendung cuma hujannya sahaja belum kelihatan. Takkan nak tunggu hujan turun baru nak sediakan payung. Fikirkanlah ye

No comments:

Post a Comment