Social Icons

Pages

Wednesday 29 January 2014

MAT SABU CANTAS PRESIDEN PAS...


PETALING JAYA: Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menegaskan beliau akan turun berkempen pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Kajang jika calon yang bertanding itu atas tiket Pakatan Rakyat.


Beliau memberitahu, PAS dari sudut Pakatan Rakyat tidak mempunyai sebarang masalah siapa yang dicalonkan oleh PKR memandangan kerusi tersebut merupakan milik parti itu.



Kelmarin, mesyuarat Pakatan Rakyat telah memutuskan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dicalonkan bagi mewakili PKR pada PRK Dun Kajang.



Turut hadir pada mesyuarat tersebut adalah Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub, Pengarah Pilihraya PAS Pusat, Dr Mohd Hatta Ramli, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan beberapa pimpinan PKR.




Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang belum lagi keluarkan statement berkenaan isu pilihanraya kecil di Kajang, Mat Sabu nampaknya lebih terkehadapan..Sebagai timbalan presiden yakni orang no 2 parti, Mat Sabu tidak seharusnya mengeluarkan apa-apa kenyataan hatta kenyataan peribadi. Ini kerana besar implikasinya kepada PAS secara keseluruhan. Masyarakat akan lihat PAS menyokong Pilihanraya Kecil yang langsung tidak bermanfaat dikala rakyat di negara ini dihimpit dengan kos sara hidup yang tinggi dan pelbagai lagi kenaikan harga barang. Kos untuk melaksanakan PRK sekarang dianggarkan sekitar Rm 318 000 hingga 1.3 juta untuk sesebuah PRK. Ada baiknya kos yang sebanyak ini digunakan untuk mengurangkan beban rakyat. Andai Parti Keadilan Rakyat tidak peduli tentang hal ini, PAS janganlah terikut-ikut dengan mereka. PAS kan parti agama yang banyak memperjuangkan tentang halal haram termasuklah pembaziran yang dilakukan oleh kerajaan UMNO. Tapi bila berlakunya pembaziran dikalangan parti komponen Pakatan Rakyat, takkan nak membisu kot.Mana pendirian PAS?. Bila Mat Sabu keluarkan statement macam ni, secara tak langsung kepimpinan PAS yang lain terpaksa ikut walaupun tidak setuju. Cuma harap-harap Pemuda PAS terus konsisten untuk boikot PRK di Kajang ni la..Apepun tunggu dan lihat untuk sehari dua ni..


No comments:

Post a Comment