Social Icons

Pages

Sunday 1 March 2015

AMAT MENDALAM KECINTAAN NABI MUHAMMAD S.A.W TERHADAP KITA UMATNYA! ALHAMDULILLAH!

Nabi Muhammad  SAW mengambil berat tentang keadaan umatnya dan sentiasa mendoakan kita. 
Diriwayatkan oleh al-Bazzar daripada Aisyah berkata: Tatkala saya melihat Nabi SAW berada dalam keadaan baik, saya berkata, “Wahai Rasulullah! Doakanlah untuk saya.” Rasulullah SAW pun mendoakan, “Ya Allah! Ampunilah dosa Aisyah yang terdahulu dan yang terkemudian, yang tersembunyi dan yang terang.” Mendengarnya, Aisyah ketawa gembira sehingga kepalanya jatuh ke ribanya kerana terlalu gembira. Lalu Rasulullah SAW bersabda, “Adakah doa saya menggembirakan kamu?” Aisyah menjawab, “Kenapa tidak, saya begitu gembira dengan doamu itu?” Rasulullah SAW bersabda, “Demi Allah! Inilah doa yang saya panjatkan untuk umat saya dalam setiap solat.”

ALLAHUAKBAR! Maka benarlah, Oleh kerana sifat baginda yang terpuji ini, Allah S.W.T ,Tuhan Sekalian Alam, Raja kepada Keseluruhan Raja telah memuji Nabi Muhammad S.AW di dalam KitabNya AlQuranul Qarim. 

Allahuakbar!    

No comments:

Post a Comment